O stawy dbajmy szczególnie zimą

W zimie powinniśmy szczególnie dbać o nasze stawy zarówno dlatego, że są bardziej narażone na urazy, jak i ze względu na temperatury, które mogą spowodować nasilenie schorzeń, które już masz – przypominają specjaliści firmy Zdrowe Stawy.

 

Szczególnie zimą na  urazy stawów najbardziej narażone są osoby, które uprawiają sport, ludzie starsi i osoby z nadwagą. Aby zapobiec takim urazom najlepiej jest profilaktycznie utrzymywać sprawność i zdrowie stawów.

Kilka porad jak dbać o nasze stawy w czasie zimy:

1/ Zabezpieczmy się przed zimnem, które nie jest bezpośrednią przyczyną schorzeń stawów, ale może potęgować objawy już istniejących schorzeń. Wśród osób aktywnych mówi się często, że nie ma złej pogody do biegania, a tylko źle ubrani biegacze. Rzeczywiście mróz nie będzie miał większego wpływu na stawy pod warunkiem, że będą dobrze chronione przez odzież. Najlepiej ubierać się na "cebulkę" , tj. gdy nakładamy kilka odpowiednich warstw. W miarę możliwości powinniśmy zaopatrzyć się w odzież oddychającą i dobrze odprowadzającą pot. – mówi Armand Surwiło, od kilkunastu lat uprawiający crossową formę triatlonu. - W ekstremalnych warunkach powinniśmy biegać mniej intensywnie i zwracać uwagę na drogi oddechowe, które są bardziej narażone na przeziębienia, starając się oddychać przez nos – radzi sportowiec.


2/ Zapomnijmy o modzie. Przynajmniej na okres zimy dobierajmy ubranie przede wszystkim pod kątem zdrowia, a dopiero w drugiej kolejności, pod kątem mody. Panie w okresie zimy powinny zrezygnować z butów na wysokim obcasie, gdyż szczególnie na śliskiej nawierzchni narażają stawy na niebezpieczeństwo skręcenia, czy uszkodzenia. Na zimę radzimy wybierać buty na płaskich i miękkich podeszwach. A panów namawiamy do używania ciepłych kalesonów. W sklepach z odzieżą sportową można kupić tę tradycyjną bieliznę, która wcale nie musi wyglądać, jak relikt przeszłości.


3/ Na stawy zimą doskonała jest maść rozgrzewająca, którą wcierajmy w stawy. Przede wszystkim warto o tym pamiętać przed większym wysiłkiem, np. przed treningiem. W ten sposób tworzymy naturalną warstwę ochronną dla kolan, czy łokci.

4/ Dbajmy o dietę. Zima dieta powinna być nieco bogatsza w tłuszcze, profilaktycznie możemy także zażywać suplementy diety, które wzmacniają stawy, takie jak Hyalutidin HC Aktiv, w którym udało się połączono  kwas hialuronowy z chondroityną (HCK), które są głównymi składnikami chrząstki stawowej. Kwas hialuronowy to jeden z podstawowych materiałów budowlanych mazi wewnątrz-stawowej. Podawany jest w iniekcjach dostawowo, ale także coraz powszechniej przyjmowany doustnie, gdyż chroni stawy i odbudowuje chrząstki.

5/ Wzmacniajmy mięśnie. Nigdy nie jest za późno, żeby zacząć ćwiczyć. Szczególnie ważny dla obciążonych stawów kolanowych jest mięsień czworogłowy uda - najsilniejszy z mięśni nogi. Radzimy, by nie tylko zimą, wzmocnić go poprzez proste ćwiczenia, np. przysiady, czy korzystanie ze schodów zamiast windy. Prostym sposobem na wzmocnienie tego mięśnia jest codzienne robienie przysiadów. Można zacząć od kilku i codziennie dodawać kilka kolejnych, aż dojdziemy do około stu. Regularnym ćwiczeniem może też być wchodzenie po schodach. Żeby odniosło ono skutek pamiętajmy by wchodzić na lekko ugiętych nogach i lekko rozstawionych na zewnątrz stopach.

6/ Walczmy z nadwagą, gdyż zima dla osób otyłych oznacza  większe wyzwanie dla stawów. Im ktoś jest w gorszej kondycji fizycznej lub im więcej „wymaga dźwigać” swoim stawom, tym bardziej naraża je na większe niebezpieczeństwo .

7/ Ruszajmy się w pracy. Prawdziwą plagą wśród Polaków jest bierny tryb życia. Zarówno w pracy, jak i w czasie odpoczynku po pracy zbyt mało się poruszamy. Powoduje to, że nasze stawy, a zwłaszcza kolana, są coraz bardziej narażone na kontuzje. Wyraźnym znakiem, że powinniśmy je wzmocnić, jest strzelanie np. podczas przysiadów, czy innego rodzaju wysiłku związanego z obciążeniem kolan. Unikajmy długotrwałych jednostajnych pozycji podczas pracy i wypoczynku. Ruch – jakikolwiek – ożywia chrząstki stawowe. Jeżeli musimy długo siedzieć lub stać, starajmy się robić przerwy i poruszać się nawet w miejscu, bez obciążenia kolan. Ważne w tym miejscu jest także odpowiednie dobranie mebli biurowych. Krzesła z wysokimi poręczami i siedziskami umożliwiają zmniejszenie obciążenia nóg ciężarem ciała podczas wstawania, są więc lepsze niż fotele, czy sofy z położonym nisko siedziskiem i miękką tapicerką.

Pamiętajmy też, że o ile złamana kość zdrowego człowieka zrasta się zazwyczaj po kilku tygodniach, o tyle uszkodzenie stawu jest kontuzją, której leczenie może trwać wiele lat. Nie bagatelizujmy więc sytuacji, w których doszło do bolesnego urazu. Udajmy się na konsultację do lekarza.

Preparat na zdrowe Stawy
Hyalutidinu HC Activ, którego „ojcem” jest niemiecki naukowiec Niels Dusek, to unikatowa, opatentowana receptura połączenia kwasu hialuronowego i chondroityny (HCK) - głównych składników chrząstki stawowej. Kwas hialuronowy to jeden z podstawowych materiałów budowlanych mazi wewnątrzstawowej, którego podawanie chroni stawy i odbudowuje chrząstki. Osiągnięcie dr. Duska polega na wprowadzeniu dwóch rewolucyjnych innowacji: podaniu stawom „zastrzyku bez ukucia”, tzn. związku HCK w postaci syropu poprzez układ trawienny, krwioobieg, w dodatku w taki sposób, że do stawów dostaje się go ponad 90 proc. Druga innowacja polega na tym, że stworzony przez niego kompleks HCK pozwala na odtwarzanie się cząsteczek kwasu hialuronowego, co wpływa na odradzanie się mazi stawowej.

Hyalutidin HC Activ może więc być następcą bolesnych i kosztownych zastrzyków, które są aplikowane w celu dodania samego kwasu hialuronowego bezpośrednio do uszkodzonych stawów. Preparat zawiera aż 1500,0 mg HCK w 100 ml, tzn. 15 tys. mg w miesięcznej dawce. Płynna forma preparatu pozwala na szybką absorbcję do miejsc, które wskazują niedobory, co powoduje wchłonięcie ponad 90 proc. HCK do organizmu człowieka.

Na jednomiesięczną kurację wystarcza jedno opakowanie, czyli  porcja Hyalutidinu HC Activ zawierająca komplex HCK, który przy standartowym obciążeniu stawów umożliwi prawidłowe funkcjonowanie organizmu przez cały rok. W Polsce miesięczna porcja preparatu kosztuje nieco ponad 600 zł. Produkt jest bezpieczny dla diabetyków, a jego skuteczność została przebadana w Niemczech według kwestionariusza WOMAC (Western Ontario and Mac Master Universities).

Źródło:

www.ortopedzi.dlapacjenta.info